• 30 January 2018
  • Whitepaper
  • 1 minuut

Creatieve briefing

Hoe goed, scherp en speels een creatief van je afdeling of reclamebureau ook is, zonder een heldere briefing is het cliché ‘garbage in, garbage out’ vaak een logisch gevolg. Een bouwvakker weet ook dat hij het mooiste huis ooit mag bouwen. Maar zonder bakstenen, cement en een goede fundering gaat dat ‘m ook niet worden. Creatieven willen en kunnen de mooiste dingen bedenken, maar willen wel graag zoveel mogelijk zinnige input en (liefst wel zo min mogelijk) randvoorwaarden, voordat ze gaan rondrennen in de concept speeltuin. Daarom is een strakke briefing hét startpunt voor creativiteit. In deze Switch Whitepaper laten we je de stappen zien, waar wij elke opdracht weer opnieuw mee werken. Ons advies: gebruik ze ook voor het briefen van uw bureau of het leiden van een brainstorm op kantoor.

Een betere briefing leren schrijven in tien stappen? Download hieronder de whitepaper.